Årsmöte + Rebellmammorna 2 mars i Katrineholm

Välkomna alla medlemmar till Kulturföreningen Fogelstads årsmöte lördag 2 mars 2024, kl. 10.30 – 12.00

Vi träffas i hörsalen på Katrineholms bibliotek, Ängeln. Efter årsmötet bjuds deltagande medlemmar på fika i bibliotekets servering.

Årsmöteshandlingar får alla medlemmar i vår tidning Dialogen som kommer i brevlådan eller digitalt i början av februari.

Vill du bli medlem? Skicka dina uppgifter till info@fogelstad.org

********************************************************************************************************

Samma dag bjuder vi alla intresserade på en spännande föreläsning av Rebellmammornas grundare – Sara Nilsson Lööv.

Lördag 2 mars, kl. 12.30 – 14.00 i Hörsalen på Katrineholms bibliotek. Ingen anmälan behövs.

Vår jord befinner sig i nödläge, hur ska vi göra och vad kan vi göra? Många sitter med ångest hemma i soffan. År 2017 beslutade den legitimerade psykologen Sara Nilsson Lööv att använda sin kunskap och position för att skapa så stor förändring som möjligt i klimatkrisens tid. Resten är historia, Rebellmammorna är nu en snabbt  växande rörelse.

Kom och lyssna, diskutera och agera! Alla är välkomna!

Bibliotekets servering är öppen för de som vill köpa något att äta/dricka före eller efter föreläsningen.